سفارش تبلیغ
صبا ویژن

 شهادت مظلومانه جوانترین شمع هدایت و نهمین بحر کرامت، تسلیت و تعزیت.




ادامه مطلب...






تاریخ : یکشنبه 89/8/16 | 3:4 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()

مسمومیت با قرص برنج

اثرات تماس با قرص برنج :

 تماس انسان با قرص برنج می تواند عوارض شدید و کشنده ای در بر داشته باشد .

 بر اساس گزارشات , فسفیدها ( فسفید آلومینیوم ... ) باعث تحریک شدید دستگاه گوارش , اختلالات قلبی عروقی , هیپوتاسیون , شوک , آرتیمی , نارسایی قلبی , ادم ریوی , اسیدوز متابولیک , آسیب کبدی و کلیوی , ترومبوسیتوپنی و نشنج نهایتا کما و مرگ تا 72 ساعت بعد از مصرف می گردد .

 عوارض گوارشی5 الی 10 دقیقه پس از مصرف حادث شده و سپس سایر علائم ظاهر می گردد تسریع در درمان حتی در بیماران به ظاهربی علامت اهمیت بارزی در بهبود بیماران دارد .

 قرص برنج چیست ؟

  قرص برنج ترکیب خطرناکی از فسفیدهاست که جهت جلوگیری از آفت زدگی برنج انبار شده , مصرف می گردد . فسفیدها همچنین جهت دفع آفات سایر غلات انبار شده و جلوگیری از کپک زدگی و جونده کش و غیر نیز مصرف می گردد .

 با تماس این ماده با رطوبت با اسید , گاز خطرناک فسفین آزاد می گردد که علت اصلی توکسیسیتی این ماده است و هر چه این ترکیبات تازه تر باشد گاز بیشتری آزاد کرده و خطر ناک تر هستند .

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 89/8/13 | 9:17 صبح | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()

عجب صبری خدا دارد!

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

همان یک لحظه ی اول .. که اول ظلم را می‌دیدم از مخلوق ِ بی‌وجدان،

جهان را با همه زیبایی و زشتی،

به روی یکدگر، ویرانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

که در همسایه ی صدها گرسنه، چند بزمی گرم ِ عیش و نوش می‌دیدم،

نخستین نعره ی مستانه را خاموش آن دم 

بر لب ِ پیمانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

که می‌دیدم یکی عریان و لرزان، دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین،

زمین و آسمان را

واژگون مستانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

نه طاعت می‌پذیرفتم، نه گوش از بهر استغفار ِ این بیدادگرها تیز کرده

پاره پاره در کف ِ زاهد نمایان

سبحه ی صد دانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

برای خاطر تنها یکی مجنون ِ صحراگرد ِ بی‌سامان

هزاران لیلیِ نازآفرین را کو به کو

آواره و دیوانه می‌کردم

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

بگرد شمع ِ سوزان ِ دل عشاق ِ سرگردان

سراپای وجودِ بی وفا معشوق را

پروانه می کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

به عرش کبریایی با همه صبر خدایی

تا که می‌دیدم عزیز نابجایی ناز بر یک ناروا گردیده خواری می‌فروشد،

گردش این چرخ را

وارونه بی‌صبرانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

اگر من جای او بودم

که می‌دیدم مشوش عارف و عامی ز برق فتنه ی این علم ِ عالم‌سوز ِ مردم‌کش،

به جز اندیشه ی عشق و وفا معدوم هر فکری

در این دنیای پرافسانه می‌کردم

 

عجب صبری خدا دارد!

چرا من جای او باشم؟!

همین بهتر که او خود جای خود بنشسته و تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد

وگرنه من به جای او چو بودم ، یک نفس کی عادلانه سازشی

با جاهل و فرزانه می‌کردم

عجب صبری خدا دارد!
عجب صبری خدا دارد!

 شاعر:معینی کرمانشاهی 






تاریخ : سه شنبه 89/8/11 | 10:16 صبح | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()
در پشت هر مرد بزرگ ، زنی بزرگ ایستاده است
توماس هیلر ، مدیر اجرایی شرکت بیمه عمر ماساچوست ، میو چوال و همسرش در بزرگراهی بین ایالتی در حال رانندگی بودند که او متوجه شد بنزین اتومبیلش کم است. هیلر به خروجی بعدی پیچید و از بزرگراه خارج شد و خیلی زود یک پمپ بنزین مخروبه که فقط یک پمپ داشت پیدا کرد.او از تنها مسئول آن خواست باک بنزین را پر و روغن اتومبیل را بازرسی کند.سپس برای رفع خستگی پاهایش به قدم زدن در اطراف پمپ بنزین پرداخت. او هنگامی که به سوی اتومبیل خود باز می گشت ، دید که متصدی پمپ بنزین و همسرش گرم گفتگو هستند. وقتی او به داخل اتومبیل برگشت ، دید که متصدی پمپ بنزین دست تکان می دهد و شنید که می گوید :" گفتگوی خیلی خوبی بود."
پس از خروج از جایگاه ، هیلر از زنش پرسید که آیا آن مرد را می شناسد.او بی درنگ پاسخ داد که می شناسد.آنان در دوران تحصیل به یک دبیرستان می رفتند و یک سال هم با هم نامزد بوده اند.
هیلر با لحنی آکنده از غرور گفت :" هی خانم ، شانس آوردی که من پیدا شدم . اگر با اون ازدواج می کردی به جای زن مدیر کل، همسر یک کارگر پمپ بنزین شده بودی.
" زنش پاسخ داد :" عزیزم ، اگر من با او ازدواج می کردم ، اون مدیر کل بود و تو کارگر پمپ بنزین ."
بر گرفته از کتاب بهترین نکته ها و قطعه ها





تاریخ : پنج شنبه 89/8/6 | 9:17 صبح | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()

 

مدرسه وکلاس...

در ایران کلاس داریم مدرسه نداریم. معلم خلاق و فعال داریم ولی مدیر خوب بسیار کم داریم. دلیل آن این است که دانش­آموز که به مدرسه آمد به صبحگاه می­رود. ده دقیقه در مراسم صبحگاه شرکت می­کند به قرآن و نیایش و تذکرات معاون راجع به نظم و نظافت گوش می­دهد و به کلاس می­رود بعد از یکی دو ساعت حضور در کلاس ، زنگِ تفریح شروع می­شود ده تا پانزده دقیقه استراحت و دو باره و سه باره به کلاس می­رود.در حقیقت حیاط و سالن مدرسه، مسیری برایِ گذرِ دانش­آموز از کوچه به کلاس است.

 خیلی از مدیران مدارس، اگر حس و حالی بود  در مراسم صبحگاه ، دانش­آموزان را      می­بینند . زنگ تفریح معلمان خسته و کوفته از کلاس به دفتر می­آیند و ارتباط مدیر با آنها در حدِِّ گفتن یک خسته نباشید است. در برخی از مدارس، مدیر مدرسه برایِ مدیریت «دفتری جداگانه»دارد آن مدیر ارجمند،  صبح بی­آنکه در صبحگاه شرکت کند به دفترِ مستقلش می­رود و تا پایانِ حضورش در مدرسه نه دانش­آموزی می­بیند نه   معلمی ! این گونه مدیر یکی دو معاون توانمند انتخاب می­کند و به آنها می­سپارد اگر موضوعی بسیار مهم بود به او مراجعه شود.

 اما چرا  باید برخی از فعالیتها از کلاس به مدرسه منتقل شود؟! کلاس کوچک است و فضایی اندک دارد. مدرسه  به جامعه شبیه­تر است بزرگ و زنده و با تنوعی از فکرها و نظرها.

دانش­آموزی که روزی 4 تا 6 ساعت در کلاس بوده خسته می­شود و مطلبِ چندانی نمی­آموزد. در کلاسهایِ مدارس ما  دانش­آموز حق ندارد راه برود حرف بزند و حتی گاه به این سو و آن سو نگاه کند.دانش­آموز خسته می­شود . شاهدِ این سخن هم  نحوه­ی خروج دانش­آموز از مدرسه و کلاس است. اگر هنگامی که زنگ پایانیِ مدرسه به صدا درآمد در مدرسه و یا خیابانِ مجاور باشی می­بینی که دانش­آموز با چه سرعت و شوقی از مدرسه فرار می­کند. به گمانِ من سیاستگذارانِ آموزش و پرورش باید طرحی بیاندیشند تا دانش­آموز از فضا و حسِ و حالِ مدرسه بیشتر استفاده کند.برگزاری جشنواره­های فرهنگی ، هنری ، مسابقات ورزشی و علمی و حضور دانش­آموز در کتابخانه  نمونه­ای از زمینه­هایی است که می­تواند حضور دانش­آموز را از کلاس به مدرسه منتقل نماید.در کتاب آموزش و پرورش ژاپن نوشته دکتر سرکار آمده است که یک سومِ ساعات حضور دانش­آموز در این کشور با فعالیتهایِ مدرسه­ای سپری می­شود.

 






تاریخ : چهارشنبه 89/8/5 | 11:2 صبح | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()
برده فروشی مدرن دررژیم اسراییل
؛درحالی که فروشگاهها لباس های تن مانکن را برای فروش در ویترین با برچسب قیمت به معرض نمایش می گذارند در اسراییل اخیرا زنانی که از کشورهای مختلف قاچاق شده اند با برچسب قیمت برای تن فروشی در ویترین به نمایش گذاشته شده اند.

در اقدامی آشکار از ترویج بی بند و باری و فساد اخلاقی در جامعه صهیونیستی، زنان برای فروش در ویترین فروشگاه های زنجیره ای اسراییل به معرض نمایش گذاشته می شوند.

به گزارش قدسنا روزنامه صهیونیستی هاآرتص نوشت؛درحالی که فروشگاهها لباس های تن مانکن را برای فروش در ویترین با برچسب قیمت به معرض نمایش می گذارند در اسراییل اخیرا زنانی که از کشورهای مختلف قاچاق شده اند با برچسب قیمت برای تن فروشی در ویترین به نمایش گذاشته شده اند.

به نوشته این روزنامه، در ویترین فروشگاهی در " مرکز خرید دیزین گوف" در تل اویو پایتخت اسراییل تابلویی نصب شده که بر روی آن نوشته شده است "زنان برای فروش بر حسب سلیقه شخصی".

در این فروشگاه، هفت زن جوان با حالتی زننده درحالیکه بر روی آنها اتیکت قیمت زده شده است، در ویترین به نمایش گذاشته شده اند که نظر هر عابر پیاده ای را به خود جلب می کنند.

به نوشته قدسنا عابران در گفتگو با رسانه های اسراییلی گفته اند که ما ابتدا فکر می کردیم این زنان مانکنهای چوبی هستند که برای نمایش لباسها در ویترین قرار گرفته اند اما با جابجا شدن و پلک زدن آنها فهمیدیم که اینها انسان هستند. گفتیم شاید بجای مانکن های چوبی از این دخترخانم ها استفاده شده است پیگیرشدیم دیدیم خیر این ها برای فروش در ویترین مغازه قرارگرفته اند.

هاآرتض نوشت: بر روی اتیکت هر یک از زنان، سن، وزن، اندازه و کشور محل تولد آنها درج شده است.

تصاویر زیر گوشه هایی از برده فروشی مدرن در اسراییل مدعی دمکراسی را نشان می دهد که توسط پایگاه خبری گتی ایمیج منتشر شده است:




 ادامه مطلب...




تاریخ : شنبه 89/8/1 | 3:59 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()
تصاویر: استقبال مردم قم از رهبر انقلاب






ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 89/7/29 | 1:46 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()
 سخنرانی مقام معظم رهبری در اجتماع  پرشورمردم قم
رهبر انقلاب در میان استقبال پرشور مردم وارد شهر مقدس قم شدند
چهارمین سفر رسمی رهبر انقلاب به شهر قم که مردم آن از مدت ها قبل برای آن لحظه شماری می کردند، لحظاتی پیش با ورود ایشان به مرکز استان قم در میان استقبال پرشور و شعف مردم آغاز شد/ میدان آستانه که محل سخنرانی رهبر انقلاب است نیز مملو از جمعیت است.

دقایقی پیش، رهبر انقلاب اسلامی، حضرت آیت الله خامنه ای، در میان استقبال پرشور و شعف مردم وارد شهر مقدس قم شد.

به گزارش خبرنگار «تابناک»، چهارمین سفر رسمی رهبر انقلاب به شهر قم ـ که مردم آن از مدت ها پیش برای آن لحظه شماری می کردند ـ لحظاتی پیش، با ورود ایشان به مرکز استان قم آغاز شد.

بنا بر این گزارش، مسیر استقبال از ولی فقیه زمان در خیابان 19 دی قم که به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) منتهی می‌شود، آکنده از جمعیت است و انبوه جمعیت نیز از نقاط گوناگون شهر، رهسپار حرم مطهر هستند تا در این مراسم پرشکوه حاضر باشند که هر لحظه بر این جمعیت افزوده می شود.

ادامه مطلب...




تاریخ : پنج شنبه 89/7/29 | 1:46 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()

ولادت باسعادت سلطان، امیر و ولی نعمت تمام ایرانیان، حضرت امام رضا (ع) مبارک.

ساقی امشب راحت جان می دهد
هر چه خواهی از کرم آن میدهد
گردش چرخ فلک بر کام ماست
حاجتت شاه خراسان میدهد

 

امام رضا (ع)فرمودند :

 مؤمن کسی است که چون نیکی کندمسرورمی شود و چون بدی کند، استغفار می کند.

خدایا بحق این امام همام، شادی و سرور واقعی و دائمی را در دلهای ما برقرار ساز / آمین.






تاریخ : دوشنبه 89/7/26 | 1:37 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()

 

زندگینامه امام علی بن موسی الرضا (علیه السلام)

 مقدمه:

امام علی ‌بن موسی‌الرضا (علیه السلام) هشتمین امام شیعیان از سلاله پاک رسول خدا و هشتمین جانشین پیامبر مکرم اسلام می‌باشند.

ایشان در سن 35 سالگی عهده‌دار مسئولیت امامت و رهبری شیعیان گردیدند و حیات ایشان مقارن بود با خلافت خلفای عباسی که سختی‌ها و رنج بسیاری را بر امام رواداشتند و سر انجام مأمون عباسی ایشان را در سن 55 سالگی به شهادت رساند. در این نوشته به طور خلاصه، بعضی از ابعاد زندگانی آن حضرت را بررسی می‌نماییم.

 

نام، لقب و کنیه امام:

نام مبارک ایشان علی و کنیه آن حضرت ابوالحسن و مشهورترین لقب ایشان "رضا" به معنای "خشنودی" می‌باشد. امام محمد تقی (علیه السلام) امام نهم و فرزند ایشان سبب نامیده شدن آن حضرت به این لقب را اینگونه نقل می‌فرمایند: "خداوند او را رضا لقب نهاد زیرا خداوند در آسمان و رسول خدا و ائمه اطهار در زمین از او خشنود بوده‌اند و ایشان را برای امامت پسندیده‌اند و همینطور (به خاطر خلق و خوی نیکوی امام) هم دوستان و نزدیکان و هم دشمنان از ایشان راضی و خشنود بود‌ند."

یکی از القاب مشهور حضرت "عالم آل محمد" است. این لقب نشانگر ظهور علم و دانش ایشان می‌باشد. جلسات مناظره متعددی که امام با دانشمندان بزرگ عصر خویش، بویژه علمای ادیان مختلف انجام داد و در همه آنها با سربلندی تمام بیرون آمد دلیل کوچکی بر این سخن است، که قسمتی از این مناظرات در بخش "جنبه علمی امام" آمده است. این توانایی و برتری امام، در تسلط بر علوم یکی از دلایل امامت ایشان می‌باشد و با تأمل در سخنان امام در این مناظرات، کاملاً این مطلب روشن می‌گردد که این علوم جز از یک منبع وابسته به الهام و وحی نمی‌تواند سرچشمه گرفته باشد.

ادامه مطلب...




تاریخ : دوشنبه 89/7/26 | 12:57 عصر | نویسنده : جواددرودگر | نظرات ()
   1   2   3      >
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • کمیاب98